Każdy człowiek doskonale wie, jak wygląda typowy obiad spożywany codziennie przez polskie rodziny. Najczęściej spożywamy go w trakcie dni wolnych od pracy. Chodzi oczywiście o kotleta schabowego podawanego z ziemniakami i kapustą smażoną. Niestety, tak skomponowany posiłek jest wysokokaloryczny, dlatego nie należy go jeść, jeśli liczymy kalorie. Na szczęście da się spokojnie zmienić ten posiłek w wartościowy obiad. Jak więc można to wykonać?
Na samym początku trzeba się zająć kotletem schabowym. Na jego indeks kaloryczny ogromy wpływ posiada panierka, która przyjmuje tłuszcz niczym gąbka. Należy z niej koniecznie zrezygnować. Zamieńmy także zwyczajny schab na mięso z drobiu, które ma mniej kalorii i zawiera sporo białka. Usmażmy je na niewielkiej ilości tłuszczu lub na specjalnej patelni teflonowej. Nie trzeba obtaczać mięsa w żadnej panierce. Zamiast tego obficie przyprawmy je ostrą papryką i pieprzem. Teraz przejdźmy do przygotowywania ziemniaków. Trzeba je oczywiście ugotować. Wbrew pozorom takie gotowane ziemniaki wcale nie zawierają dużo kalorii. To jedynie masło, jakie do nich dodajemy, wpływa na nie niekorzystnie. Można zrezygnować więc z tego tłuszczu, a zamiast tego obsypać ziemniaki świeżym koperkiem. Przyrządźmy również sałatkę ze zdrowych warzyw. Wykorzystać w tym celu można sałatę, pomidory, ogórki oraz szczypiorek. Taka sałatka będzie źródłem cennych witamin i minerałów.
Jeśli przyrządzimy sobie właśnie taki dietetyczny obiad, to na pewno zaspokoimy swoje kubki smakowe. W dodatku, spożyjemy niedużą ilość kalorii, także posiłek nie wpłynie niekorzystnie na naszą dietę.