Owsianka – zazwyczaj kojarzy nam się ona głównie z niezbyt smakowitą breją serwowaną na śniadanie w przedszkolu bądź w żłobku. Danie to może jednak być smakowite oraz zdrowe, jeśli tylko poświęcimy mu chwilę uwagi. Śniadanie przygotowane z płatków owsianych oraz mleka jest w sumie bardzo rozsądnym sposobem na pełen witamin oraz minerałów początek dnia.

Często mylnie obawiamy się, że dietetyczne śniadanie nie może przyjąć formy owsianki. Każda kobieta może bowiem jeść ją bez przeciwwskazań pod warunkiem, że do jej przygotowania nie wykorzysta cukru. Cukier należy zastąpić niewielką ilością miodu albo przyrządzić owsiankę w wersji niesłodkiej.

Owsianka jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, błonnika oraz fosforu, żelaza, a także cynku. Jej spożywanie wpływa więc pozytywnie nie tylko na usprawnienie metabolizmu i odchudzanie, ale i na ogólną kondycję naszego organizmu. W przypadku kobiet niezwykle ważną kwestią jest istnienie cynku w płatkach owsianych – pierwiastek ten jest z kolei odpowiedzialny za prawidłowy stan cery, pomaga likwidować wypryski, a także ochrania przed powstawaniem rozstępów.

Spożycie dietetycznego śniadania składającego się z mleka oraz płatków owsianych jest zalecane nie tylko tym kobietom, które chcą pozbyć się niepotrzebnych, dodatkowych kilogramów, ale wszystkim paniom, którym zależy na dobrym samopoczuciu przez cały dzień. Ten nieskomplikowany posiłek można bowiem przyrządzić z wykorzystaniem orzechów, bakalii lub owoców, które doskonale poprawiają nastrój na cały dzień i znakomicie podkręcają smak dania, które zazwyczaj kojarzymy w niezbyt apetyczny sposób.