Poznałaś założenia którymi kierować trzeba się w trakcie przyrządzania kolacji tak aby była zdrowa i niezbyt kaloryczna ale nadal nie masz pomysłu na gotowe potrawy? Podpowiemy Ci kilka propozycji.

Niskokaloryczna kolacja przygotowana na zimno:

1. Biały chudy ser biały zamieszany z odrobiną chudego mleka, pęczkiem rzodkiewki (pomidorem), odrobiną szczypiorku, minimalną ilością soli i pieprzu, do tego ciemne, pełnowartościowe pieczywo.
2. Ciemne pieczywo z pastą przygotowaną z cieciorki ( [połowa puszki cieciorki, łyżka oliwy z oliwek, ząbek czosnku, odrobinę musztardy, soli i pieprzu, wymienione produkty trzeba dokładnie zmiksować)
3. Koktajl truskawkowy (zblendowane truskawki połączone z chudym mlekiem, jeżeli jest niezbyt słodki, możesz dosłodzić odrobiną miodu)
4. Sałatka na wiosnę (pęczek rzodkiewki, parę liści sałaty lodowej, jeden ogórek, biały pokruszony ser, sól i pieprz do smaku, odrobina oliwy z oliwek)

Lekka kolacja podawana na ciepło:

1. Naleśniki z białym twarogiem albo konfiturą (ciasto naleśnikowe: dwa jajka, 2 szkl. wody, jedna szkl. mleka, 1/2 kilograma mąki, dwie łyżki cukru, odrobina soli, niewielka ilość oleju – nie podlewamy olejem w trakcie smażenia – wówczas naleśniki są bardziej suche ale mimo wszystko nie przywierają do patelni)
2. Grillowana pierś z drobiu serwowana w ziołach z mizerią (śmietanę zastępujemy jogurtem naturalnym)
3. Cukinia z grilla, papryka i cebulka w przyprawach (według upodobań)
4. Fasolka szparagowa na grillu (gotować około dziesięć minut w odrobinę osolonej wodzie, obtoczyć w jajku, odrobinie soli i pieprzu, podsmażyć z bułką tartą na oliwie z oliwek) podawać z jajkiem sadzonym lub grillowanym kurczakiem.
Smacznego 🙂