Większość dziewczyn minimum jeden raz w życiu miała plan stosować zdrowsze odżywianie. Przekonała ich do tego przede wszystkim chęć poprawienia wyglądu czy pozbycia się paru zbędnych kilogramów. Niektórym paniom zapewne udało się osiągnąć zaplanowany cel, ale większość nie wytrzymała reżimu, jaki niesie za sobą poważna dieta. Nie jest łatwo z dnia na dzień zrezygnować z ulubionych dań i niewłaściwych nawyków żywieniowych. Ale dla dobra własnego dobrego samopoczucia i szczupłej sylwetki warto mimo wszystko zmienić swój sposób odżywiania.
Właściwa dieta niesie za sobą same korzyści. Rezygnacja ze spożywania nadmiaru tłuszczów i cukrów na pewno zagwarantuje lepsze samopoczucie. Każda kobieta, która chciałby zmienić swoje nawyki żywieniowe i się przerzucić na zdrową dietę, powinna wziąć pod uwagę wiele czynników, między innymi ilość lat, stan zdrowia, tryb pracy, uprawianie sportów, a także upodobania kulinarne. Opierając się na tych, indywidualnych kwestiach łatwo stworzy dla siebie zdrowy jadłospis.
W zdrowej diecie kobiety nie może zabraknąć warzyw i owoców. Nie tylko są one źródłem witamin i mikroelementów, ale mają dużą\odpowiednią ilość błonnika. Ten element konieczny do dobrego działania przemiany materii i zapobiega zaparciom, na które cierpi wiele kobiet. W odpowiednio przygotowanym jadłospisie nie powinno zabraknąć przestrzeni także na węglowodany. Dostarczają one energii, zatem zdecydowanie muszą znaleźć się w niemal każdej diecie, szczególnie aktywnej kobiety. Perfekcyjnie byłoby, gdyby pojawiło się też miejsce na tłuszcze. Okazuje się bowiem, że one również mają ważne zadanie w ciele kobiety. Szczególnie nienasycone kwasy tłuszczowe pochodzące z roślin mają genialny wpływ na zdrowie, dlatego koniecznie powinny uzupełniać każdą dietę.