Kobiety, bez względu na wiek, starają się o piękną figurę, z tego względu większość z nich odchudza się przez całe życie. Po świątecznym obżarstwie, przed sylwestrem, na wiosnę, przed wakacjami. Bez trudu zrzucają 2,3 kilogramy, jednak w większości przypadków później wracają do poprzedniej wagi. I znowu trzeba się odchudzać. Genialnym sposobem na zgrabną figurę jest zbilansowana dieta odchudzająca.

Dieta poprawnie dobrana
Zbilansowana dieta mogłaby być opracowana przez specjalistę – dietetyka. Przygotowując tygodniowy jadłospis uwzględni:
– dobowe zapotrzebowanie na kalorie w zależności od trybu życia,
– zapewnienie wszystkich koniecznych witamin i minerałów,
– urozmaicenie swojej diety.

Tak opracowana dieta nie będzie bardzo nudna, zapewni organizmowi różne niezbędne elementy, a co najważniejsze nie powoduje uczucia ssania w żołądku. Najważniejszym warunkiem skuteczności diety jest przestrzeganie kilku podstawowych reguł żywieniowych:
– pokarmy spożywamy co trzy godziny,
– najważniejsze jest dobre śniadanie, gdyż pobudza przemianę materii,
– kolacja najpóźniej dwie godziny przed pójściem spać,
– jemy dużo warzyw i owoców,
– dieta powinna zawierać składniki bogate w błonnik,
– unikamy „pustych” kalorii, to znaczy słodyczy i alkoholu.

Skutki diety odchudzającej da się przyśpieszyć np. dzięki treningom na siłowni, zajęciami fitness lub suplementami diet które pobudzają dodatkowo przemianę materii.
Najważniejszym czynnikiem długotrwale zapewniającym ładną postawę jest zmiana szkodliwych nawyków żywieniowych i wprowadzona w życie aktywność fizyczna. Auto dobrze by było zamienić na rower lub piesze wędrówki. Będzie taniej i zdrowiej.