Ogrom osób zastanawia się jak zgubić zbędne kilogramy. Czy i Ty kiedyś zastanawiałeś się: jak dałoby się schudnąć? Jest na to parę możliwości. Najistotniejszym czynnikiem jest jednak nastawienie. Samo mówienie, że się czegoś pragnie, podczas gdy robi się coś zupełnie różnego to może być za mało. Nie można też przekładać tego w nieskończoność i mówić: „zacznę od poniedziałku”. Trzeba natychmiast przejść do działania. Niezwykle często popełnianym błędem jest natychmiastowe nakładanie na siebie zakazów w jedzeniu. Może i jest to skuteczne, ale na pewno bardzo niewłaściwe dla zdrowia. Istotne jest także nie tylko ile jemy, jak też co konsumujemy. Prawidłowo zbilansowana dieta jest świetnym początkiem do zgubienia kilogramów. Co powinna ona w sobie zawierać? Nade wszystko poranny posiłek powinien zawierać sporą ilość węglowodanów, czyli np. z samego ranka określona porcja płatków owsianych. Sporo warzyw, owoców (ale nie późną porą ze względu na zawartość fruktozy), jak też odpowiednia ilość ćwiczeń. Wieczorkiem osobiście polecam coś wysokobiałkowego, np. ser biały. Jeśli już wspomniałem o ruchu, to bardzo dużo potu wylejemy na tzw. ćwiczeniach aerobowych, czy interwałach, ale nawet jeśli spożytkujemy odrobinę czasu by uprawiać jogging, czy np. pokopać w piłkę to i tak jest dobrze. Istotne jest też jak wspomniałem podejście. Nie ulega wątpliwości, że przytyć jest ogromnie łatwo, ale z zbijaniem masy nie zawsze już tak jest, z tego powodu wymaga to sumiennej pracy. Nie tracić zapału też, gdy nawet uda nam się potknąć np. objemy się pewnego wieczora. Nie jesteśmy doskonali, dlatego nie powinniśmy oczekiwać od siebie perfekcji. Istotne jest jednak, by po porażce podźwignąć się i dalej kontynuować objętą ścieżkę. I co niezwykle istotne, zawsze spożyć coś po wysiłku fizycznym! Z pewnością czuliśmy często, że nasz organizm się sam domagał energetycznego jedzenia po intensywnych ćwiczeniach fizycznych. Schudnąć zdecydowanie można i nie potrzeba stosować żadnych specyfików, sukces tak naprawdę jest w środku nas samych!